Venster Techniek staat midden in de samenleving en heeft de focus vol op duurzaamheid. Daarvan geeft de onderneming in meerdere opzichten blijk. “Allereerst willen we onze afnemers op maat bedienen met een kwalitatief hoogwaardig en verantwoord eindproduct”, licht directeur Jurgen Rensen de bedrijfsvisie toe. “Daartoe gebruiken we de beste materialen, zodat onze klanten de door hen gewenste toepassingen kunnen realiseren. Maar daarbij blijft het niet. We wekken zelf onze energie op, beperken zo veel mogelijk onze afvalstromen en recyclen onze verpakkingsmaterialen. Tegelijk doen we doorlopend onderzoek naar innovatieve productiemethoden. Goed kan immers altijd beter.”
De mens centraal
Het zijn initiatieven die in Zelhem samengaan met de volste aandacht voor het menselijke aspect. Zo geeft Venster Techniek haar medewerkers alle kansen om hun talenten optimaal te benutten. En mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt krijgen er alle ruimte om te excelleren. “Het is een aanpak waarmee we onze maatschappelijke betrokkenheid graag willen benadrukken”, aldus Jurgen. “Natuurlijk moeten we omzet genereren. Maar we willen ook graag de samenleving een handje helpen en verbeteren. Dat is minstens zo belangrijk.”
“We stellen alles in het werk om via een levenscyclusanalyse de totale milieubelasting van onze producten in kaart te brengen”
Jurgen Rensen
Footprint
Duurzaam en maatschappelijk verantwoord acteren wordt richting de toekomst steeds belangrijker. Daarvan zijn de mensen van Venster Techniek meer dan overtuigd. Nadat de afgelopen jaren al veel werd geïnvesteerd in een op milieubehoud gericht productieproces, houdt het bedrijf zich steeds meer bezig met het duiden van de eigen environmental footprint. “We stellen alles in het werk om via een levenscyclusanalyse de totale milieubelasting van onze producten in kaart te brengen”, legt Jurgen uit. “In dat kader stoppen we steeds meer effort in het opstellen van milieuproductverklaringen, de zogenaamde EPD’s. Dat doen we voor al onze producten en met een duidelijke reden. We willen onze klanten graag vooruithelpen. Nu, morgen en overmorgen. Dat doen we dan ook door betrokkenheid te tonen bij hun business en hen van de nodige kennis en productinformatie te voorzien. Belangrijke voorwaarden om als bedrijf de beste kwaliteit te blíjven leveren en de hoogst haalbare milieuprestaties neer te zetten.”